Page 292 - index
P. 292

292 | PROGRAMMERING | MAGISKA GOLVET
      NY
NY
       MAGISKA GOLVET
Interaktivt läromedel som används till olika pedagogiska aktiviteter,
spel och övningar. Leken och lärandet utvecklar motoriska färdigheter, öga-hand-koordinationen, uppfattningsförmågan och snabba reaktioner. Innehåller ett integrerat rörelsesensorsystem och en inbyggd dator och projektor. Den projicerade bilden från den specialdesignade projektor skapar virtuell “magiskt golv”, upplever underbara äventyr. Måtten
på det projicerade området är ca: 2,2 x 3,5 m (på projektor med 3m höjd). Teknisk data: Fjärrkontroll, Utrustad med rörelsesensorer, Inbyggd vidvinkelprojektor, Inbyggd dator med Intel-processor. En uppsättning med 100 interaktiva spel och aktiviteter ingår.
392 1050
MAGISKA GOLVET DELUXSET
Innehåller många spel och täcker alla ämnen i grundskolan.
392 1032
FUNCODING PAKET
En attraktiv lösning samt stöd till undervisningen kring kodning (inklusive programmering) från förskola ända upp i högstadiet, med hjälp av Magiska Golvet och tillsammans med den dedikerade plattformen. Paketen möjliggör att lära barnen programmering genom lek
och rörelse. Barnen lär sig experimentera, söka och lösa problem. Lär ut olika utbildningssätt i ett. Programera i par eller grupp. Programmeringsutbildning på olika enheter. Programmering kombineras med olika skolämnen. Jobba på en plattform som är helt kostnadsfri
SPELPAKET TILL MAGISKA GOLVET
Spelen har utvecklats i samarbete med ett rehabiliterings- och utbildningscenter för barn med speciella behov. Jämfört med konventionella spel erbjuder denna serie ännu mer intensiva färger, en ljus bakgrund och ett mindre antal objekt som rör sig på spelytan, vilket gör uppgifterna lättare att förstå. Vissa spel har två svårighetsgrader. (Magiska Golvet ingår ej).
392 1008
NY
                     efter inköpet av produkten. Utnyttja plattformen till mer än bara programmering. Paket med metodiskt
och didaktiskt stöd för undervisning av programmering i lågstadieutbildningen. Programmets aktiviteter stödjer undervisningen för datalogiskt tänkande.Plattform med en uppsättning spel och pedagogiska situationer (elektronisk version).
392 1035 392 1027 392 1028
Paket 1 - förskola Paket 2 - från 6 år Paket 3 - från 10 år
   FÖLJ OSS PÅ INSTAGRAM #ABASKOL_SVERIGE
KONTAKTA OSS FÖR MER INFO & PRISER











































































   290   291   292   293   294