Page 296 - KPM 2022
P. 296

296 | PROGRAMMERING | MAGISKA GOLVET
           MAGISKA GOLVET
Interaktivt läromedel som används till olika pedagogiska aktiviteter, spel och övningar. Leken och lärandet utvecklar motoriska färdigheter, öga-hand-koordinationen, uppfattningsförmågan och snabba reaktioner. Innehåller ett integrerat rörelsesensorsystem med inbyggd dator och projektor. Den projicerade bilden från den specialdesignade projektorn skapar ett virtuellt “magiskt golv” för underbara äventyr. Måtten på det projicerade området är ca: 2,2 x 3,5 m (på projektor med 3m höjd). Teknisk data: Fjärrkontroll, Utrustad med rörelsesensorer, Inbyggd vidvinkelprojektor, Inbyggd dator med Intel-processor. En uppsättning med 100 interaktiva spel och aktiviteter ingår.
392 1050
MAGISKA GOLVET DELUXSET
Innehåller många spel och täcker alla ämnen i grundskolan.
392 1032
FUNCODING PAKET
En attraktiv lösning samt stöd till undervisningen kring kodning (inklusive programmering) från förskola ända upp i högstadiet, med hjälp av Magiska Golvet och tillsammans med den dedikerade plattformen. Paketen möjliggör att lära barnen programmering genom lek och rörelse. Barnen lär sig experimentera, söka och lösa problem. Programmera i par eller grupp. Programmeringsutbildning på olika enheter. Programmering kombineras med olika skolämnen. Jobba på en plattform som är helt kostnadsfri efter inköpet av produkten. Utnyttja plattformen till mer än bara programmering.
MAGISKA GOLVET + FUNCODING PAKET
Magiska Golvet med paket för programmering
SPELPAKET TILL MAGISKA GOLVET
Spelen har utvecklats i samarbete med ett rehabiliterings- och utbildningscenter för barn med speciella behov. Jämfört med konventionella spel erbjuder denna serie ännu mer intensiva färger, en ljus bakgrund och ett mindre antal objekt som rör sig på spelytan, vilket gör uppgifterna lättare att förstå. Vissa spel har två svårighetsgrader. (Magiska Golvet ingår ej).
392 1008
Paket med metodiskt och didaktiskt stöd för undervisning av programmering i lågstadieutbildningen. Programmets aktiviteter stödjer undervisningen för datalogiskt tänkande. Plattform med
en uppsättning spel och pedagogiska situationer (elektronisk version).
                         392 1035 392 1027 392 1028
Paket 1 - förskola Paket 2 - från 6 år Paket 3 - från 10 år
             392 1029 392 1030 392 1031
Paket 2. Åk 1-3
Paket 3. Åk 4-9
Paket 2 + 3. Åk 1-3 och 4-9
   FÖLJ OSS PÅ INSTAGRAM #ABASKOL.SE
KONTAKTA OSS FÖR MER INFO & PRISER
Mer information om Magiska Golvet










































































   294   295   296   297   298