Page 5 - Möbelkatalog 2022
P. 5

ABA SKOLS
TRANSPORTSKADOR
FÖRSÄLJNINGSVILLKOR OCH FAKTA
Anmäls direkt till chauffören vid mottagandet av varorna. Kontrollera alltid att kartongerna är hela, oöppnade och att antalet kolli överensstämmer med fraktsedeln. Alla avvikelser måste noteras på chaufförens fraktsedel och därefter anmälas till transportföretaget.
GARANTI
Vi lämnar minst 1 års garanti för material- och fabrikationsfel. Fakturan gäller som garantisedel.
RETUR AV GODS
Retur av felfria varor måste alltid godkännas av oss. Vid retur av felfritt gods i originalförpackning sker kreditering med max 80% av debiterat pris, returfrakten tillkommer. Avdraget täcker våra administrations- och hanteringskostnader. Specialbeställda artiklar kan inte returneras.
BETALNINGSVILLKOR
30 dagar netto från fakturadatum. Vid betalning efter förfallodagen debiteras dröjsmålsränta med gällande referensränta +8%.
SORTIMENT
Vi kan av olika anledningar bli tvungna att göra mindre ändringar på vissa produkter vad gäller mått och utförande. Senaste produktinformationen hittar ni i vår webbutik.
SYMBOLER
För att kunna göra bra miljöval och handla närproducerade varor har vi markerat ursprungsland på produkter tillverkade i Sverige, Norge och EU. Vid tryckning av denna katalog var Brexitavtalet inte klart. Prisjusteringar kan förekomma på produkter markerade med brittiska flaggans symbol.
OM INGET ANNAT AVTALATS
ORDER
Order under 150 kr exkl. moms expedieras ej. Detta beror på att ordervärdet är för lågt, sett ur kostnadsperspektiv för efterföljande faktura, transport och inte minst ur miljöhänseende. Artiklar som är tillfälligt slut restnoteras och levereras snarast möjligt. Restorder med varuvärde som understiger 150 kr makuleras och måste beställas på nytt. På order under 500 kr exkl. moms tillkommer 75 kr i expeditionsavgift om inget annat avtal finns.
Tänk på miljön och samordna era beställningar!
PRISER
Moms och frakt tillkommer på alla våra priser, se dem i vår webshop. I händelse av prisjusteringar och valutaförändringar utanför vår kontroll eller ev. tryckfel förbehåller vi oss rätten att tillämpa beställningsdagens pris. Inbärning av leverans och telefonavisering är extra tjänster som måste beställas i samband med er order och debiteras enligt gällande taxa.
REKLAMATIONER
    Packa upp leveransen direkt, eftersom eventuella anmärkningar måste ske inom 8 dagar efter mottagandet. Reklamationer gör ni enklast under fliken ”Kontakt” i vår webbutik.
KUNDTJÄNST
16 positiva, kunniga och hjälpsamma medarbetare som väntar på att få hjälpa er! Vi arbetar i olika lag med spetskompetens inom kreativt & pedagogiskt material och möbler. Allt för att du ska få den bästa tänkbara servicen. Vi hjälper dig med produktfrågor, beställningar, leveranstider, webbinloggningar, fakturafrågor, reklamationer och alla andra frågor som kan tänkas dyka upp.
  TELEFONTIDER MÅN - TORS 08.00 - 17.00 FRE 08.00 - 16.30
FRÅGOR OCH BESTÄLLNING KPM ORDER@ABASKOL.SE
040 - 680 50 10
REKLAMATIONER REKLAMATION@ABASKOL.SE 040 - 680 50 05
FRÅGOR OCH BESTÄLLNING MÖBLER MOBLER@ABASKOL.SE
040 - 680 50 17
FAKTURAFRÅGOR ORDER@ABASKOL.SE 040 - 680 50 10




































































   3   4   5   6   7