Page 28 - Pedagogiskt Lärande 2023
P. 28
PROGRAMMERING
Ta hjälp av vårt breda och väl utvalda sortiment av programmeringskoncept för att stimulera utveckling och lärande. Gemensamt för alla koncepten är att de kommer med lektionsplaneringar som utmanar barnen att lära enligt läroplanens mål. Vi hjälper er gärna att hitta passande upplägg och lösningar efter förutsättningar och behov. Du vet väl att du kan få introduktion och utbildning både digitalt eller i workshopsform där ni på ett inspirerande sätt lär er grunderna för att lyckas med undervisningen?
ROBOT VINCIBOT
Robot som kan programmeras både med grafisk programmering och genom Python. Från 8 år.
487 0046
ROBOTEN DOC
Lär ut bokstäver, siffror, färger och namn på djur. Kan programmeras att gå fritt eller följa en utstakad rutt från spelkorten. Roboten kan använ- das i ”smart mode” och kan känna igen sin position på spelbrädan och även erbjuda spelförslag. Utvecklar barnens logik och problemlösnings- förmåga. Från 3 år.
388 4409
För de allra minsta
KODA HUMLAN
Humlan ger de minsta barnen en första inblick i STEM och programmering. Låt dem leka och lära av den söta humlan när den följer deras kommandon. Lek- fulla ljud och ljus som hjälper till att hålla intresset uppe. Behöver 4 AA- batterier (ingår inte). 13 x 12 x 11 cm. Från 2 år.
394 0154
En interaktiv, praktisk kodningsrobot. Barnen lär sig grundläggande kodningskoncept genom att programmera roboten utifrån berättelser. Från 3 – 5 år.
Robot
Aktivitetsbox
28 | PEDAGOGISKT MATERIAL 2023 PRISER OCH MER INFORMATION PÅ WWW.ABASKOL.SE
ROBOTEN TALE-BOT PRO
487 0034 487 0016